sobota, 21 kwietnia 2012

Mostowo

W zeszłym tygodniu byłam we Wrocławiu na weekend, stamtąd też przywiozłam dwie pocztówki z mostami.


To piękne miasto, a pogoda dopisała. Zwiedziłam mostek czarownic (pokutnic) i Uniwerek Wrocławski oraz Muzeum Architektury z pięknymi kaflami z pieców kaflowych! A wracając odwiedziłam Zamek w Książu wraz z bunkrami :)

W tym tygodniu dostałam pocztówki z Rosji i USA (wymianka).



Most z Moskwy - Bolshoy Kamenny (stalowy łukowy most nieopodal Kremla, pierwotnie w jego miejscu stworzono przeprawę już w 1687/92 r., ale obecny powstał w latach 1935-1938). To fotka w lewym dolnym rogu.

Most w Omaha - zbudowany dla pieszych wg projektu Boba Kerry z 2008 r. Przerzucony ponad rzeką Missouri między Bluffs, Iowa i Omaha w stanie Nebraska. To fotka w prawym dolnym rogu.

Most Brooklyński, który wielbię, od 1883 r. spinający Manhattan i Brooklyn, dzielnice Nowego Yorku, jeden z najstarszych mostów wiszących na świecie o długości 1834 m rozciągający się nad East River. Środkowa fotka na dole.

Mt.Fuji & Mt.Ashigara from Numazu in Clear weather after snowfall, The drum bridge and Yuhi Hill at Meguro, The great bridge at Sanjo in Kyoto - to malowane mosty Japońskich artystów z XIXw.

Który jest waszym faworytem? Mój ten pieszy (nie mylić z pierwszy, bo pieszy jest ostatni :)))).

3 komentarze:

Doriss pisze...

Piękne. Byłoby co podziwiać na żywo.
Pozdrawiam słonecznie.
ładna nowa szata:)

HaftyTiny pisze...

Niezła kolekcja! Jak dla mnie ten pierwszy zimowy (z Rosji?? powiedz, że to nieprawda!):D

HaftyTiny pisze...

aha wiosna wiosna, ale trochę z deszczem:D